مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 14:202023-01-24پزشكي

 ویروسHPV عامل اصلی سرطان دهانه رحم/واکسیناسیون راهی موثر برای پیشگیری


 استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک فلوشیپ آنکولوژی و سرطان زنان گفت: در میان سرطان های مربوط به زنان یکی از سرطان هایی که خیلی قابل پیشگیری و قابل درمان است سرطان دهانه رحم است که علت به وجود آمدن آن یک نوع عفونت به نام پاپیلومای انسانی یا  HPV است که 95 درصد .

- ایسنا/خراسان رضوی  استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک فلوشیپ آنکولوژی و سرطان زنان گفت: در میان سرطان های مربوط به زنان یکی از سرطان هایی که خیلی قابل پیشگیری و قابل درمان است سرطان دهانه رحم است که علت به وجود آمدن آن یک نوع عفونت به نام پاپیلومای انسانی یا  HPV است که 95 درصد در سرطان دهانه رحم تاثیر دارد.

سرطان های رحم و دهانه رحم از شایع ترین بیماری های زنان هستند که به دلیل عدم تشخیص به موقع اغلب در مراحل حاد بیماری درمان می شوند.

همه ما می دانیم رحم یک عضو حیاتی برای زنان محسوب می شود، عضوی که به واسطه وجود آن خلقت انسان دیگری تکمیل و سپس متولد خواهد شد،اما متاسفانه به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب هنوز بیماری های مربوط به این عضو حساس در میان جامعه زنان به درستی شناخته نشده و خیلی مورد پیگیری و درمان قرار نمی گیرد.

براساس تحقیقاتی که توسط محققان در حوزه بیماری های مربوط به زنان انجام شده، سرطان رحم و تخمدان بعد از سرطان سینه از شایع ترین انوع سرطان در میان زنان است که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 ویروسHPV عامل اصلی سرطان دهانه رحم/واکسیناسیون راهی موثر برای پیشگیری

 ویروسHPV عامل اصلی سرطان دهانه رحم/واکسیناسیون راهی موثر برای پیشگیری